رویای روند رونق در بازار 

رویای روند رونق در بازار 
رویای روند رونق در بازار 

در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می ‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب ‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد.به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در پی نا آرامی‌های...

در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می ‌برد و قیمت خانه به دلیل فضای سیاسی اخیر تا حدودی عقب ‌نشینی کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به فضای امروز کشور، مقطع فعلی شرایط مناسبی برای خرید خانه باشد.به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در پی نا آرامی‌های اخیر حجم معاملات در بازار مسکن شهر تهران پس از دوره رونق یک ماهه به شدت پایین آمد، اما واسطه‌ های ملکی امیدوارند که  به تدریج شاهد افزایش معاملات در بازار مسکن باشند.

 آن چه به نظر می ‌رسد این است که در سال آتی شاهد افزایش قیمت در بازار خواهیم بود. چرا که طبق روال هر ساله نرخ دستمزد، قیمت سیمان، تیرآهن، میلگرد، بتن و … افزایش می ‌یابد. در حقیقت افزایش نرخ بنزین در آبان ماه سال جاری تاثیری به‌ سزایی در بالا رفتن قیمت کالا ها دارد. بنا بر این پیش‌ بینی می ‌شود که قیمت مواد اولیه در تولید ساختمان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال آینده گران خواهد شد.

پیش ‌بینی قیمت مسکن برای سال آینده بستگی به قیمت دلار و طلا دارد. چنان چه این بازار های موازی مسکن روند متعادلی داشته باشد قیمت مسکن نیز سال آینده متعادل خواهد شد. اما چنانچه قرار باشد قیمت دلار و طلا سال آینده روند صعودی داشته باشد، قیمت خانه هم گران خواهد شد.

حال رشد شتابان قیمت مسکن طی یک سال گذشته با ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضای ملک در تابستان سال ۹۸ سرمای خاصی را به معاملات ملکی در سال جاری وارد کرد، بازار از یک طرف با عقب ‌نشینی طرف تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مواجه بود و از سوی دیگر عرضه کننده مسکن با توجه به ابهامات موجود نسبت به آینده اقتصاد ایران تمایلی به عرضه واحد های خود ندارد..

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)